reklama

Andulka Šafárová a jej alkoholické popoludnie

Mala som tak desať a bola Veľká noc. Prišli mládenci v drevenom vozíku, s koníkom zapriahnutým, v bielych košieľkach ako sneh. Moje už dospelé sestry sa zavreli na záchode a nechceli otvoriť. Otec naštvato búchal, nech okamžite vylezú, ale ony nevyliezali. Chalani sa už nikam neponáhľali, lebo náš dom bol na kraji dediny. Tak si štrngli a ešte dlho si štrngali poldecákmi, otec s nimi, čo už, strašná hanba. Moja mama prevracala v kuchyni očami, nešťastné sviatky a za domom sa nám potom po trme motali opité múmie. Sestry trčali na záchodovom okienku a tvrdili, že muži sú blbí a načo sa sem trepali. A o tomto som fakt mala v škole napísať slohovú prácu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Bola som u mladých hasičov. Potom to zrušili. Jeden zo starých hasičov opitý zaľahol cigu, chytil sa mu kabát a udusil sa. Smutné, ale žiadna hanba, lebo v susednej dedine vyhorela rovno celá požiarna zbrojnica.

Moja mama bola učiteľka v materskej škole. Občas som sedávala medzi jej deťmi. Dievčatká na papier čmárajú princezničky a jedna z nich hovorí: „Včera sme sa mali fotiť, celá rodina. Ale ocko prišiel opitý. Mama na neho kričala, že ty opitá sviňa. Ocko sa strašne nahneval a od zlosti zarúbal sekeru do skrine. Tak sme sa už nefotili.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola som ešte stále na základnej. V dedine sa rieši emancipácia. To znamená, že v lesnom závode za oboch pracujúcich manželov už nebude dostávať celý plat len muž, ale jeden plat dostane muž a druhý žena, lebo muži vždy išli po výplate do krčmy a prepili niekedy všetky peniaze čo dostali.

Na strednej škole som sa zapojila do petície proti preletu amerických stíhačiek nad našimi hlavami. Tak chodím po domoch s papierom a prepiskou pod pazuchou, celá nadšená ako môžem pomôcť. Tetky spínajú prsty, či bude vojna, ale s kým sa poradiť, polka chlapov v krčme. Niektorí si museli hrknúť, aby to mohli podpísať, triasli sa im ruky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po dlhých rokoch som si opäť kúpila cigarky, že si zapálim, keď sa bude dať večer sedieť pri otvorenom okne, zapnem hudbu, nejaký koncert punkrockovej kapely a budem si pri tom kývať vyloženou nohou. Kým sa dostanem do peknej krabičky z Kuby, musím odlepiť kopec nálepiek, že fajčenie zabíja a strašne škodí. Veď ja viem, ale toto :) Prečo toľko nálepiek nie je na fľašiach alkoholu: „Alkohol vám môže zničiť sviatky. Alkohol vašim deťom urobí z detstva peklo. Pripraví vás o manželku, peniaze a zdravie. Ak ste po alkohole agresívny, ublížite sebe aj iným.“

Možno to bola sranda na vysokej škole, keď Bimbo v stave celkom na mol vypočítal Valáškov strašidelný integrál na dve rovná sa. Ale vlastne to až taká sranda nemohla byť, lebo Bimbovej mame vtedy zistili nejakú vážnu chorobu. Inak, kde si, človeče? Aj v tomto bode premýšľam, kde sa stala chyba a že škoda toho tvojho mozgu v cudzom štáte... Dnes si celý deň spievam tú pesničku, keď si Slotovi očúral..., ale to je jedno:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Andulko Šafárová,

your gusy are not homa,

gusy are in ječmen,

Andulko give them way,

give them way from the ječmen,

before will be new bright day.


anna kiliánová

anna kiliánová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Občas trochu z cesty... ale čo, túlam sa celkom rada. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu